Het team Sociaal Domein Verstrekkingen & Voorzieningen verleent diensten aan de inwoners van beide gemeenten en voor de beide gemeentelijke organisaties. Het team Sociaal Domein Verstrekkingen & Voorzieningen, vormt een belangrijke schakel tussen team gebiedsteams en team bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein. Het team bestaat uit zelfstandige en kundige professionals die ieder vanuit hun eigen specialisme verantwoordelijk zijn voor de integrale dienstverlening binnen het sociaal domein.

Wat is de uitdaging?

De consulenten sociaal domein binnen team verstrekkingen en voorzieningen met aandachtsgebied inkomen zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het afhandelen van alle aanvragen op het gebied van inkomen. Er wordt binnen het team naar een integrale aanpak gestreefd om de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren, de kwetsbaarheid te minimaliseren en de kosten te verlagen.

De consulent coördineert de procedure rondom huisvesting van statushouder in samenwerking met de woningcorporaties en Vluchtelingenwerk en voert regie op de toewijzing van woningen aan statushouders.

Om lopende taken en toekomstige ontwikkelingen te kunnen realiseren, zijn we binnen het team Sociaal Domein verstrekkingen en voorzieningen op zoek naar twee professionals die zijn/haar toegevoegde waarde op onderstaande taken kan inbrengen:

  • Handelt zelfstandig meldingen en aanvragen in het kader van het Sociaal Domein (Participatie, IOAW en gemeentelijke minimaregelingen) af;
  • Toetst zelfstandig rapporten en beschikkingen aan de wet- en regelgeving;
  • Stelt het recht op de aangevraagde verstrekking en- of voorziening vast;
  • Stelt zelfstandig brieven, rapportages en beschikkingen op;
  • Voert zelfstandig rechtmatig en doelmatigheid (her) onderzoeken uit in samenwerking met handhaving;
  • Voert de wet bestuurlijke boete uit;
  • Voert rekenkundige werkzaamheden uit;
  • Voert beëindigingsonderzoeken uit en eventuele invorderingsonderzoek;
  • Verricht de poortwachter taak/ handhaving ter voorkoming van oneigenlijk/ misbruik van verstrekkingen en- of voorzieningen;
  • Voert procedures, richtlijnen en regelingen uit op een complex en breed terrein van het Sociaal Domein.

Wie zoeken wij?

Voor deze functie zoeken we iemand die voldoet aan het volgende profiel:

  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op tenminste Hbo-niveau;
  • Je hebt bij voorkeur juridische kennis en ervaring met de wet- en regelgeving;
  • Je bent klantgericht en communicatief zeer vaardig;
  • Je hebt een resultaatgerichte instelling en kunt procedureel en procesmatig denken en handelen;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je bent goed in staat om zelfstandig te werken;
  • Je bent in staat besluiten te concretiseren en helder toe te lichten;
  • Je hebt kennis van het applicatiesysteem Civision Samenleving (pré);
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pre is.

Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel iets voor jou?

Zoek jij een baan waarin je midden in een transitie staat en tegelijkertijd de charme van een hechte gemeente kunt ervaren? In Tytsjerksteradiel en Achtkarspelen, waar de gemeenschap diepgeworteld is in tradities en saamhorigheid, bereiden wij ons voor op een ingrijpende wijziging. Beide gemeenten gaan hun eigen weg en kiezen voor zelfstandigheid. Daarmee komt de samenwerking in een gezamenlijke werkmaatschappij tot een einde. De insteek is dat per 1 januari 2025 zowel de ontvlechting van de werkmaatschappij als de opbouw van twee zelfstandige gemeenten een feit is. Dit betekent een periode van aanpassing en vernieuwing voor iedereen.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een uitdagende functie in een dynamische omgeving waarin je kunt groeien en door ontwikkelen.Het salaris bedraagt minimaal € 3317,- en maximaal € 4752,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week. (functieschaal 9, CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties, salarispeil 1 januari 2024). Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring, er kan sprake zijn van een inloopschaal.

We hebben goede arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris. In dit budget is onder andere de vakantietoeslag, de eindejaarsuitkering en de levensloopbijdrage opgenomen. Daarnaast neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP.

Ook ontvang je jaarlijks een algemene netto onkostenvergoeding van € 350,- bij een fulltime dienstverband en heb je naast het wettelijk verlof van 144 uren ook nog 50,4 uur extra verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband. Bij deeltijd is dit naar evenredigheid. Daarnaast ontvang je op basis van de CAO een bijdrage in de kosten van de zorgverzekeraar. Ook krijg je toegang tot onze 8KTD Akademy waar een groot aanbod aan trainingen te volgen is. 

Ben je enthousiast?

Stuur dan uiterlijk voor 26 februari 2024 jouw motivatie en CV. De gesprekken zullen plaats vinden op 6 en 7 maart 2024. We vragen je hier rekening mee te houden.


Wil je meer weten?

Voor verdere informatie over de functie kun je terecht bij:
Janine van der Ploeg Teamleider Voorzieningen en Verstrekkingen
j.vanderploeg@achtkarspelen.nl

Voor informatie over sollicitatieprocedure en de rechtspositie kun je terecht bij :
Gea van der Bij Recruiter
06 38854054
g.vanderbij@achtkarspelen.nl


Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.067409@sollicitaties.werkeninfriesland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 25-02-2024 binnen zijn.

Solliciteer