MijnOverheid

Home > Inwoners > MijnOverheid

MijnOverheid

Wat is MijnOverheid?

Op MijnOverheid heeft u overzichtelijk, veilig en gemakkelijk toegang tot de overheid. Het is uw persoonlijke website voor overheidszaken waarop u inlogt met uw DigiD. U kunt hier:

  • uw persoonlijke gegevens inzien;
  • post van de overheid ontvangen;
  • de status bekijken van uw lopende zaken bij de overheid.

De Berichtenbox van MijnOverheid is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de overheid digitaal kunt ontvangen. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail in uw persoonlijke e-mailbox. Dit emailadres kunt u aangeven bij uw registratie bij MijnOverheid.

Gemeente Achtkarspelen en MijnOverheid

Steeds meer overheidsdiensten sluiten aan op MijnOverheid. Zoals de Belastingdienst, het Kadaster, RDW, SVB, UWV en gemeenten. Ook de gemeente Achtkarspelen is aangesloten op MijnOverheid. De gemeente biedt stapsgewijs haar diensten en producten aan via MijnOverheid.

We zijn gestart met het versturen van de aanslagen van de gemeentelijke belastingen via de Berichtenbox. Op termijn versturen we bijvoorbeeld ook betaalspecificaties van uitkeringen, beschikkingen over vergunningen, post over het verlopen van een identiteitsbewijs of paspoort en een uitnodiging voor een gesprek digitaal.


Uw account bij MijnOverheid al geactiveerd?

Elke keer wanneer we een van onze diensten en producten hebben aangesloten op MijnOverheid, ontvangt u hierover automatisch een bericht in uw Berichtenbox. Bij diensten en producten vindt u een overzicht van onze aangesloten gemeentelijke diensten en producten.

Uw account bij MijnOverheid nog niet geactiveerd?

Er verandert nog niets voor u. Post van de gemeente Achtkarspelen ontvangt u nog in uw brievenbus. De overheid streeft wel naar zoveel mogelijk gebruikers van MijnOverheid. Gemeente Achtkarspelen sluit zich daar graag bij aan. Vanwege het gebruiksgemak voor u, de veiligheid, én vanuit het oogpunt van duurzaamheid. Het is daarom handig uw account bij MijnOverheid snel te activeren. 

Uw account op MijnOverheid activeren

U kunt uw account op www.mijnoverheid.nl in vier stappen activeren. U heeft hier alleen uw DigiD bij nodig. Heeft u geen DigiD? Vraag deze dan eerst aan via www.digid.nl/aanvragen.

Na activatie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox en kunt u uw persoonlijke gegevens en lopende zaken inzien.

Stap 1

Accepteer de voorwaarden. U gaat ermee akkoord dat u uw berichten van de overheid voortaan digitaal in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.

Stap 2

Bevestig dat u een e-mail wilt ontvangen als er nieuwe post in uw Berichtenbox voor u klaarstaat.

Stap 3

Geef een gebruikersnaam en e-mailadres op (dit is niet verplicht). U krijgt dan voortaan een melding op dit e-mailadres als er nieuwe post in uw Berichtenbox voor u klaar staat.

Stap 4

Bevestig uw e-mailadres door de verificatiecode in te vullen die u per e-mail ontvangt.


Berichtenbox App 

Wilt u post van de overheid direct lezen op uw mobiel of tablet? Dat kan met de Berichtenbox app van MijnOverheid. Zodra er nieuwe post is, ontvangt u een melding. Inloggen doet u makkelijk en snel met alleen een pincode. U activeert de app eenmalig met uw DigiD. Download de app via de officiële stores:


Gemeentelijke diensten en producten via de Berichtenbox

  • Aanslag gemeentelijke belastingen

Als u uw account bij MijnOverheid geactiveerd heeft, ontvangt u in februari de aanslag voor de gemeentelijke belastingen digitaal in uw Berichtenbox. U ontvangt een automatisch bericht hierover in uw privémailbox. 

Contact opnemen

Stationsstraat 18
9285 NH Buitenpost (adres en route)

gemeente@achtkarspelen.nl

Telefoonnummer 14 0511
Bellen vanuit het buitenland
Bereikbaarheid bij calamiteiten

Openingstijden

Heeft u een vraag? WhatsApp ons!

06 21 15 48 97. Het is niet mogelijk om naar dit nummer te bellen of een sms te sturen.

Opmerking/verbeterpunt voor deze website?