Huisregels gemeente Achtkarspelen
Wij willen dat iedereen zich veilig voelt in het gemeentehuis en bij contact met de gemeente. Daarom hebben we huisregels. Deze gelden voor bezoek aan het gemeentehuis, maar ook voor contact via telefoon, e-mail of bij een huisbezoek.
Wat verwachten wij van elkaar?
Onze medewerkers helpen u graag en behandelen u met respect. Wij verwachten dat u dat ook doet. Dat betekent:
- Niet schreeuwen, schelden, beledigen of discrimineren.
- Gedraag je niet agressief. Dit accepteren wij niet.
Huisregels
- Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers. Zij zorgen voor een goede en veilige omgeving.
- Hulp- en geleidehonden zijn welkom in het gemeentehuis. Andere dieren niet.
- Rolstoelen en scootmobielen zijn toegestaan. Skateboards, skeelers, fietsen en steps blijven buiten.
- Kunt u niet op uw afspraak komen? Laat het ons op tijd weten.
- In de spreekkamer of bij de balie komen alleen mensen die nodig zijn voor het gesprek.
- Geen drank of drugs. Bezoekers onder invloed worden geweigerd. Het gebruik van drank of drugs in het gemeentehuis is verboden.
- Niet roken in het gemeentehuis of op andere locaties van de gemeente.
- Geen wapens meenemen.
Wat gebeurt er bij overtreding?
Houdt u zich niet aan de regels? Dan helpen wij u niet verder. Bij ernstige overtredingen doen wij aangifte bij de politie.
Meer informatie vindt u in ons protocol omgaan met agressie. Dit ligt bij de publieksbalie.
Heeft u een klacht?
Vindt u dat een van ons zich niet correct heeft gedragen? Laat het ons meteen weten. De gemeente Achtkarspelen neemt alle ontvangen klachten serieus. Wij zien het als een middel om onze dienstverlening te verbeteren. Dan kunnen wij voorkomen dat het in de toekomst weer gebeurt.